نخستین رسانه کاربرمحور و سئومحور در ایران
کد مطلب: 534777
پنج شنبه 4 تیر 1405 09:58
خون رهبر شهید، پیشران بیداری؛
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اعتلای نهادهای مردمی، جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی در بیانیهای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، با تأکید بر اینکه «زندگی چیزی جز عقیده و جهاد نیست»، قیام عاشورا را الگوی دائمی مبارزه با ظلم و استکبار دانست و بر تداوم مسیر شهدا، خونخواهی مظلومان و حمایت از جبهه مقاومت تأکید کرد.
متن بیانیه به شرح زیر است:
بسم الله النور
«إِنَّ الْحَیَاةَ عَقِیدَةٌ وَ جِهَادٌ»
(تقدیم به پیشگاه سرور آزادگان جهان، حضرت اباعبدالله الحسین علیهالسلام)
محرم، تنها ماهِ اشک و ماتم نیست؛ بلکه سرآغازِ جوششِ غیرت، بیداریِ وجدانها و میعادگاهِ ابدیِ خونخواهیِ تمامِ مظلومانِ تاریخ است. خونِ خدا در رگهای زمان میجوشد تا بساطِ سیستماتیکِ استبداد و استکبار را در هم بپیچد. حسین (ع) با فدای جانِ بیبدیل خویش و خاندانش، پرچمِ سرخِ قیام را برافراشت تا نشان دهد سکوت در برابر انحرافِ قدرت و تسلیم در برابر طاغوت، تنها به بازتولیدِ ستم میانجامد و در این مسیر، زندگیِ شرافتمندانه چیزی جز آگاهی، عقیده و جهادِ بیوقفه نیست.
در این مکتبِ حماسهساز و بیدارگر، شهادتِ رهبران و فرماندهانِ جبهه حق، هرگز نقطهی پایان نیست؛ بلکه خونِ جوشانِ آنان همواره پیشرانِ بیداری و خالصترین انرژی برای انسجامِ جبهه نور است. عمری با سینهای ستبر شعار دادیم «جانم فدای رهبر»، اما در میدانِ تقابل با شقیترین یزیدیانِ زمان، دیدیم که این رهبرِ شهیدمان بود که جانِ عزیزِ خود و خانوادهاش را فدای این مکتب و ملتش کرد تا با خونِ پاکِ خویش ثابت کند که دفاع از مظلوم و ایستادگی بر سر آرمانها، تا پای جان عقبنشینی نمیشناسد. مجالس عزای حسینی نیز در همین امتداد، کانونِ ارتقای بینش، بازیابیِ هویتِ مبارزاتی و نصرتِ جبهه حق برای خونخواهیِ شهیدان است.
امروز که دستگاه ظلم و جورِ صهیونیستی-آمریکایی با پیچیدهترین ابزارهای سلطه به مسلخِ آزادیخواهان آمده است، ما با درکِ عمیق از این شبکه درهمتنیدهی شرارت، میدانیم که غدههای سرطانی استکبار با انفعال مهار نخواهند شد و جنگ با این سیستمِ ستمپیشه تا ابد ادامه دارد. از این رو، به نام نامی حیدر اعلام میداریم که به عنوانِ ذوالفقار ولایت، در برابر بیعدالتیِ جهانی خواهیم ایستاد تا هیچ فاصلهای میانِ حقانیتِ آرمانها و برخوردِ قاطع با ظالمان باقی نماند و بانگِ رسای «مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَهُ» را چون صاعقهای بر سر هر یزیدِ زمانهای فرود میآوریم.
«جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» در امتداد مسیر رهبر شهیدمان و در راستای بیعت با رهبر رشیدمان، پیمان میبندد که با ارادهای پولادین و صبرِ انقلابی، پرچم این مبارزه و خونخواهی را تا اقامه قسط و بازگرداندنِ هندسه قدرت به مدار توحید، برافراشته نگاه دارد.
با پروردگار خویش به فرازی از دعای چهاردهم صحیفه سجادیه پناه میبریم که پناهِ تمامِ ستمدیدگانِ تاریخ است:
«یَا مَنْ لَا یَخْفَى عَلَیْهِ أَنْبَاءُ الْمُتَظَلِّمِینَ، وَ یَا مَنْ لَا یَحْتَاجُ فِی قَصَصِهِمْ إِلَى شَهَادَاتِ الشَّاهِدِینَ…»
(ای کسی که اخبار ستمدیدگان بر تو پوشیده نیست و ای کسی که در دادخواهیِ آنان، نیازی به گواهیِ شاهدان نداری…)
والسلام علی من اتبع الهدی
زهره الهیان
دبیر کل جمعیت اعتلای نهادهای مردمی انقلاب اسلامی
محرمالحرام 1448